18.30 Hoeken en spelontwikkeling in groep 3

Hoeken en spelontwikkeling in groep 3

Spelen vormt in kleutergroepen een leidende activiteit. Het is dé manier waarop jonge kinderen zich ontwikkelen. Zodra kinderen naar groep 3 gaan schuift de focus van spel meer naar de achtergrond.

Tijdens deze verdiepingstraining leer je wat spel is, wat de fases van spel zijn en wat de rol van executieve functies zijn bij spel in groep 3. Daarnaast zoomen we in op de rol van de leraar; wat zijn voorwaarden voor een goede spelstimulering- en begeleiding?

“Ik ontdek nu pas hoeveel méér mogelijkheden er zijn om het ‘gat’ tussen groep 2 en groep 3 te dichten.”

Ook gaan we met elkaar praktisch aan de slag met het uitwerken van een thematische hoek, om zodoende de vertaalslag naar jouw groep 3 te maken.

“Ook kinderen in groep 3 hebben spel nog heel hard nodig! Mooi om te ervaren dat het niet moeilijk hoeft te zijn”

Deze training is enerzijds bedoeld voor leraren die de starttraining Groep 3 onder de knie hebben gevolgd, anderzijds voor leraren die zich willen verdiepen in spelend leren in thematische hoeken.

Doelgroep: Leraren bovenbouw, bovenbouw coördinatoren, intern begeleiders en schoolleiders We adviseren om met minimaal 2 collega’s deze training te volgen.

Hoeveel bijeenkomsten zijn er:
2 bijeenkomsten van 3 uur

Data van de bijeenkomsten:

28 november 2018
23 januari 2019

De aanvangs- en eindtijd per bijeenkomst:
15.00 – 18.00 uur

De waardering / studiepunten voor lerarenregister:
Ja

De geschatte studiebelasting, exclusief de uren van de bijeenkomst(en) zelf:
8 SBU

De kosten per deelnemer:
€ 268,00

De inbegrepen materialen (cursusboek e.d.):
Inclusief: Mijn Notitieboek

Het aantal deelnemers minimaal / maximaal:
12 / 24

Uitvoerder:
Onderwijs Maak je samen – Jenneken van der Mark

naar de volgende pagina >>

<< naar de vorige pagina

<< naar het totaaloverzicht