18.31 PLG beginnende leerkracht

PLG Beginnende leerkracht

Een korte omschrijving van de nascholing

Beginnende leerkrachten hebben hun geheel eigen ervaringen in de eerste paar jaar van hun loopbaan in het onderwijs. Wat maak je zoal mee; hoe hou je je staande?

Als beginnend leerkracht komt er veel op je af. In een fijn team zijn er altijd collega’s die je willen steunen of helpen, maar vaak is er niet de tijd om dieper op zaken in te gaan en écht stil te staan bij een bepaalde situatie.

In de PLG ‘beginnende leerkracht’ nemen we hier wel de tijd voor. Om steun aan elkaar te hebben, om je verhaal te kunnen doen, om inzicht te krijgen in hoe jij dat doet: met passie je werk blijven doen in soms intense omstandigheden. Om een nog betere leerkracht te worden, om informatie te krijgen over iets wat we allemaal nog lastig vinden. Om in je kracht te blijven in het soms hectische onderwijsleven.

In de bijeenkomsten nemen we de tijd voor ieders verhaal –vanuit een onderzoekende houding-, krijg je informatie en doen we aandacht-oefeningen.

Doelgroep

Beginnende leerkrachten onderwijsassistenten met minder dan vier jaar onderwijservaring.

Hoeveel bijeenkomsten zijn er : 5

Data van de bijeenkomst(en):
26 september
31 oktober
16 januari
13 maart
15 mei (afsluiting)

De aanvangs- en eindtijd per bijeenkomst:
17.00 – 19.30 uur

Het aanbod is geregistreerd bij het lerarenregister

De geschatte studiebelasting, exclusief de uren van de bijeenkomsten zelf:
8 tot 10 uur

De kosten per deelnemer:
€ 75,-

Het aantal deelnemers minimaal / maximaal :
5 / 7

Uitgevoerd door:

HogeschoolZeeland; Marjan Glas

 

 

 

 

 

 

naar de volgende pagina >>

<< naar de vorige pagina

<< naar het totaaloverzicht